Saturday, September 06, 2014

First Impression

Assalamualaikum Warrahmatullah Hiwabarakatuh

Salam Sejahtera

First impression

Apa itu first impression



First impression itu (kalau ikut pemahaman aku) kesan pertama kita tinggal kepada seseorang tentang diri kita.
Ataupun, tanggapan pertama seseorang terhadap kita melalui perwatakan kita pada pertama kali bejumpa..

Lebih kurang la...

Kalau semua tahu, sekarang aku dah masuk tahun klinikal...
Jadi kalau ikutkan universiti aku ada kerjasama dengan universiti lain...
Jadi masa waktu klinikal, student dari uni tersebut akan belajar di uni aku...

So, ada la kawan-kawan baru...
Kalau diikutkan mereka tua setahun dari aku...
Tapi sebab aku ada ulang tahun sekali, so mereka seusia dengan aku...

First impression...

Nak dikatakan, aku ada kawan2 baru, so memang banyak isu first impression..
Entahlah, aku tak tahu nak sedih ke atau nak jadi emotionless (bukan emo)

Kalau dulu, waktu preklinikal, aku tak berapa ramah, dan aku seorang penakut...
Sebab aku memang tak reti buat kawan...
Jadi, kali ni, aku dah belajar untuk jadi peramah...
Well that good right?

But I'm still a pacifist, passive and pushover...
And the few impression that my friends shown toward me are those...
Yelah, lebih kurang mentally abused... Ehh???

Aku faham, kawan-kawan buat lawak...
Tapi, bila ada kawan-kawan aku tanya kawan lain..
"Dia tuh mudah kena buli ek"

Agak sakit la...
Memang crystal clear ek, the first impression aku buat...
Dari cara kawan2 melawak, begitukah kwn2 baru aku nampak?

Aku tak kisah pon, sebab memang sikap aku dari dulu...
I feel comfortable the way I am...
Tapi, aku memang tak suka, bila orang luar impression camtuh kat aku...



Tapi, bukan salah kawan-kawan,..
Dan bukan salah kawan-kawan baru,..
Tapi, salah aku,..
Sebab itu adalah aku...

Agak sakit gak, bila nampak mata-mata memandang petang tadi...
Pandangan "hmm, mamat nie senang dibuli rupanya"
Or "kesian kawan2 dia buat kat dia camni"
Or yang sewaktu dengannya...
Salit dan perit dapat pandangan tuh...



Tapi, yelah, bukan salah mereka...

First impression...

Jazzakallah Khairan Kathira

No comments:

Post a Comment