Tuesday, December 25, 2012

~Busy = Tak Boleh Bernafas~


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Salam Sejahtera Keatas Kamu, Dan Rahmat ALLAH Keatas Kamu serta Barakah ALLAH Jua Atasmu





Kenapa tak boleh bernafas

Asthma attack???

Astmatikus???
<severe asthma attack, bukan asthma sebab tikus>

Nope!!!

Hehe

Why not, you read the conversation which I had with a senior sis and a friend

^^

Aku dan Akak Senior

Akak Senior : Faiz busy tak sekarang?

Aku : Faiz kat luar sekarang. Kenapa kak?

Akak Senior : Faiz okey tak sekarang? Ada masalah apa tak?

Aku : Okey ja, kenapa kak? Masalah? Masalah apa?

Akak Senior : masalah apa-apa ja, masalah persiap ka, masalah kelab ka…

Faiz : owh, okey ja… takdak masalah pon…

Akak Senior : akak dengar Faiz busy, Faiz okey tak dengan busy-busy nie??? Sempat nak bernafas tak?

Faiz : Owh, hehe… okey ja… hehe, boleh lagi, cuma lelah jelah…hehe

Akak senior :  owh, hehe, akak harap, busy-busy Faiz, jangan lupa nak bernafas, kalau ada apa-apa masalah, gitau akak, insyaALLAH akak boleh tolong setakat yang mampu…

Faiz : (^^) Terima kasih kak, so nak mintak tolong dari segi kewangan boleh tak??

Akak Senior : apa? Akak tak dengar…

Faiz : eh, takdak pa kak…hehe

Aku dan Kawan

Aku dan Kawan : bla bla bla (diskus tentang study)

Kawan : Faiz nak tanya something boleh tak?

Aku : Tanya apa?

Kawan : Ni aku nak lari dari topik sikit, boleh?

Aku : Boleh aja… Hah, pa dia?

Kawan : Baca tak IM aku kat FB?

Aku : Hah?? Yang mana?? 0.o <muka blur habisan>

Kawan : =.=’ alah, hang nie, tak reti nak bertaubat ka??

Ahhh sudah!!!  Salah apa pulak aku buat!!!

Then, baru teringat ada aku baca IM FB part bertaubat..

Salam hang tak taubat lagi pi join hc ker. Ish2. ni nasihat kawanlah. cuba kurangkan bz ko.

Aku : ahhhh!!! Tak nak!!! kembali lah kita ke pangkuan jalan!!!

*******

Haha…

Busy kah aku???



Entah… aku pun tak tau…

Memang kadang-kadang aku rasa tak boleh nak bernafas dek ke-busy-an yang mega…

But, it’s me, I like to be kept busy…

Tapi

Kalau aku ada kawan-kawan cam hampa/kalian/korang, seriously, rasa sesak nafas tuh, tiba-tiba boleh bernafas dengan lancar ja…

Thanks for caring

Thanks for lending your hands when I need some help

Thanks for lending your shoulder when I need to cry

Thanks for lending your ears when I need somebody to talk to

Thanks for being with me through and through




Hariri, Mawardi, Aiman, Shafwan, Firdaus, Faiz J, Azrul, Abrar, Nazwan, Imran, Hasrul, Zuhair, Ikhwan Ahmad, Aliff, Luqman, Ayesyah, Azimah, Nadia, Pitri, Adilla, Atikah B, Atikah Y,Amalina, Kak Amni, Hafizah, Siti Nabilah, Kakak2 seniors, Abang2 seniors and everybody whose there for me… ^^

Thanks sebab baca blog aku yang entah apa-apa nieh

Jazzakallahu Khairan Kasira



No comments:

Post a Comment