Friday, October 17, 2014

Terbang Tunduk

Assalamualaikum Warrahmatullah Hiwabarakatuh

Selamat Sejahtera



Makin lama, makin malas nak tulis
Idea itu, InsyaALLAH ada
Tetapi, tatkala jemari menyentuh papan tulis
Ilham itu terbang angin
Ilham itu dibuai mimpi

InsyaALLAH
Aku mahu buat blog baru, anonymous
Tidak sapa tahu sapa penulisnya
Maybe
Blog nie bakal ditutup
Atau biar kekal seiring dengan blog lagi satu

Dalam rancangan
Tetapi
Rancangan ALLAH itu lebih hebatkan

Recently, dengar suatu lagu
bukan suatu
beberapa actually

its not the song that astonished me
but the lyrics
the meaning behind every window of words
terpaut dengan lagu tuh

the songs are
Terbang Tunduk
Arjuna Beta
By Fynn Jamal

aku dengar gitu2 ja tentang Fynn Jamal
mostly from my friends
kalau tak silap Malek yang introduce aku

haha, what ever it is
i like the song
i like the lyrics

Nie aku letak lirik
tapi rasa semua tahu



Bertahanlah, wahai raksa, jangan kau terhenti
Berpautlah, wahai nyawa, ini bukan mimpi
Saksikan dengan mata
Rasakan dengan jiwa
Kau sedang tinggi

Jauhnya kau terbang
Siapa sangka?
Getir yang menghalang tak besar mana

Payah payah semalam
Moga mudah selama

Tiap apa yang mematah tegakmu
Tiap yang menolak
Tiap yang memijak-henyak
Biar di belakangmu

Jangan dikenang
Moga dibuang dendam dan sayu

Tuhan
Jangan kau izin aku lupa
Jangan kau biarkan aku mendepang dada
Pasakkan hatiku pada kaki
Paksakan ku tunduk sehingga mati.
-FIN-

No comments:

Post a Comment