Monday, September 05, 2011

CABARAN PADA HARI YANG AKAN DATANG

Assalamualaikum Warrahmatullahi Wabarakatuh

7 SEPTEMBER 2011
9 SYAWAL 1432

MENARA BERKEMBAR KUALA LUMPUR

Tarikh keramat...
Selamat tinggal Kedah & HELLO Kuala Lumpur.... dalam tempoh beberapa hari lagi (esok kot), aku akan bertolak ke ibu negara Malaysia iaitu KL untuk melanjut kan pelajaran di Universiti Kebangsaan Malaysia ataw lebih dikenali sbagai UKM, untuk sambung degree in medicine a.k.a perubatan... yes, perubatan... gila bangat!!! aku berasa tidak bersedia untuk sambung belajar apatah lg jurusan tersebut tak kena jiwa ngan aku, tp demi keluarga tercinta, terpaksa la ak mengharungi onak duri mempelajari jurusan tersebut dan insyaALLAH, jika diberi umur yg pnjang serta rezeki, bakal bergelar doktor....

Aduhai aku bakal jadi org KL la nnti... owh tidak2.... xkan aku lupa akan negeri tumpahnya darah ku, KEDAH DARUL AMAN.... forever kedahan okeyh... haha...




UKM
UKM.... Gah nama universiti tersebut, UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA... gerun ak mahu menapak kaki kesana, apatah lagi utk bergelar mahasiswa... Doa2 kan la kejayaan ak untuk belajar di sana nnti, apatah lg, akn aku bertemu sahabat baru, roommate baru, lecturer baru, suasana baru, senang citer, everything is new... x dilupakan juga, ini kali pertama akan ak berjauhan dengan keluarga tercinta di Kedah... tapi, hehe mesti da TAPI, naseb baek ayah kerja kat KL, so apa2, bleyh cari ayah... (xreti berdikari gila ak...haha)


KTSN
KTSN or Kolej Tun Syed Nasir bakal menjadi kediaman aku disana nnti... aras empat ditempatnya ak serta pelajar medikal laen.... ARAS EMPAT LAGI.... kat KMPP dh la bilik aras empat.... haha... xpa2, bleyh exercise trun naek tangga.... well, dah xtaw nk kata apa lagi... insyaALLAH, masa akan dtang akan aku post tentang kehidupan ak sebagai pelajar medikal... ADAKAH IA MERUPAKAN SUATU YANG AMAT SUSAH SEPERTI KATA ORANG ATAW IA BESA2 JER.... haha.....



 
Harap2 ak dapat belajar bersungguh2.... dugaan benar apabila duduk di ibu kota, Jalan Tar pon kat sebelah kolej jer.... ahah... doa2 akan kejayaan kita bersamanyer....

Ilmu adalah pelita hidup... Ilmu juga jambatan dunia ke akhirat... cari la ilmu selagi hayat dikandung badan....
TUNTUT LA ILMU SELAGI HAYAT DIKANDUNG BADAN

Waalaikummusalam.....

No comments:

Post a Comment