Thursday, March 28, 2013

~Twitter & Buku~

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Best Wishes Upon You, And Blessing Upon You and Barakah ALLAH upon you


Apa khabar semua… Sihat? Apa khabar dengan Islam kalian? Bagaimana taqwa dan iman sahabat-sahabat sekalian… bagaimana pula dengan hati sahabat?  Semua sihatkah?

Alhamdulillah, syukur atas nikmat yang ALLAH kurniakan…

Bagaimana pula dengan bacaan kitab suci al-Quran dan zikir? Masih bergerak ataupun masih sedang merangkak slow2…

Alhamdulillah, slow pon tak pa, asalkan bergerak… ALLAH tak tengok natijah tetapi ALLAH tengok usaha… insyaALLAH…

Twitter Dan Buku

Dengan ini, ingin aku umumkan, drum roll please….

Hehe

I have deactivate my twitter account… baru deactivate bukan delete lagi… masih ada tempoh sebulan before twitter akan delete twitter aku… actually, dah lama terniat nak buang twitter jauh2 dari hidup aku… hopefully dapat bertahan, refrain myself from reactivate my twitter.. dah sebulan lagi... 


Lucu… Lawak… Funny… sebab, 2 hari <or is it sehari> da sahabat sms aku… memang lucu, lawak, funny, eh tak lupa juga cute…

“Faiz, kenapa ko membubarkan akaun twitter ko, parlimen pon belum bubar lagi, sampai hati ko tak gitaw aku… dah takleh dah nak kacau ko… nak tengok ko meroyan”

Ada gak hamba ALLAH yang ambil kisah… dah la tengah migraine time tuh, dapat sms tuh, memang gelak bergolek2 la aku yang tengah on the process nak melelapkan mata walaupun baru pukul 9.30… woi, migraine kot, so tidoq arr…
<nasib dek untung aku tak jatuh katil, sungguh aku gelak cam orang tak betul time tuh>

Kenapa? Why? Sebab deactivate twitter?

I don’t have any againt twittering… its good way to socialize and get connected with friends… but…. I abused that social network… well, seperti ternyata dalam sms diatas, aku banyak meroyan dalam twitter… so I need the stop…

And I took my friends advice, whom, crystal clear nampak aku meroyan kat twitter rather than see, convey and consult it to ALLAH and my friends… he said, rather than aku dok tweet , marah2, luah perasaan... benda tuh takkan selesai, and nobody advise me… the only thing my friends saw was I emo… tambahan nama twitter aku Prinze Emo

So, after twitter deactivate, aku amat memerlukan sebuah buku… not muka buku or facebook… tapi sebuah buku kosong yang aku boleh tulis… cam twitter, tapi just sekadar tulis… I still pray and du’a to ALLAH but somethings I can’t convey and consult to my friends, it’s too personal… so I like to wrote it down…  so, in the nearest future, if I have the chance to read it, I can have a blast and laugh…

Yelah, kadang-kadang, bila kita ingat balik time kita meroyan dulu, its agak funny and we start to realized how stupid it was… yelah, masa tengah hati dan jiwa setenang air tasik la kita nak rasa benda tuh bodoh, bila tengah tsunami tuh la mula nak jadi cam orang hilang anak…

Yup, thanks to encik Azrul Syahnazir, Aiman Hashim, Shafwan (Pasha), Daus Demaxille, Mawardi, Malek dan semua yang selalu berada di depan, tepi, belakang, atas dan bawah, yang sering bagi support dan nasihat… Harap korang senantiasa berada dalam sudut hidup untuk terus mengembalikan aku kejalan yang benar seandainya aku tersesat…

 **********

Yup, aku mulai sedar <actually, lama dahs edar, tapi yelah, selalu kembali jatuh> , lebih baik mengadu kepada ALLAH… dan mengadu kepada sahabat… rather than post it to the whole world… niat aku nak delete account facebook juga tapi, memandangkan kat situ tempat aku berkomunikasi dengan geng sekolah rendah, menengah dan matrikulasi, ku benam ja niat tersebut…

Cuma niatkan jangan post benda emosional… keep it to yourself and ALLAH only… dan buku yang akan dibeli… cukuplah sekali sahaja golongan bukan ahli aku tegur tentang keemoan aku…

Everyday, adaja benda yang buat aku sedih… tetapi, aku yang decide untuk bersedih… the choice to be happy or sad is in my hands… I the one who always chose to be unhappy… I try to change that part of my life… be happy… eventhough now, I saw something that make me depressed, but I can chose the be depressed or not to… and I trying my hardest not to be… May ALLAH always be there for me and you…



Bersihkan Hati

Tingkatkan Iman

Tambahkan taqwa

Sucikan niat

Ingatkan akan ALLAH

Jazakallahu Khairan Kasira



No comments:

Post a Comment