Thursday, December 01, 2011

~ THE DAY THAT I WON'T FORGET~

ASSALAMUALAIKUM
30/11/2011

apa khabar semua. hehe. today nak citer la sedikit what did i do during my mid semester break which started from 18/11/11 to 28/11/11. yahoo 10 hari kot. tapi terkejut tak, kalu aku kata aku x balik rumah.

JENG.... JENG... JENG....

aku balik rumah actually, tapi hanya sekejap jer... dari 18/11/11 yaknie jumaat hingga hari ahad 20/11/11, dimana aku bertolak dari rumahku di kedah ke kolej ku yang terletak di titiwangsa. modus operandi aku balik awal, adalah... BUT WAIT, jgn, aku repeat JANGAN assume aku da family problem. da sesetengah insan duk assume begitu, tapi tak... hehe... tapi modus operandinya tetap aku takkan gitaw. biar lah rahsia.

tapi, sepanjang aku menetap di kolej, dimana aku duk sorang2 dalam bilik di aras 4. time tuh pon aras 4 pon takdak orang kecuali 2,3 bilik kat hujung da budak2 farmasi n dental, aku tak takut. seyez. aku yang dikenali sebagai penakut a.k.a penakut hantu, tak takut pulak duk sorang2. terkezut gak aku.

apa aku buat ek? huuhuu, sebagai pelajar perubatan, aku pagi2 aku pergi library study + tidoq dalam bilik karel... hehe lebih tidoq aku rasa.... coz satu hari satu topik ja ak baca, tu pon ntah hadam ke tak dalam otak...

BUT, benda yang paling best bout the holiday is that, aku berjaya, dengan bangganya, pergi sendiri merayap di sogo dan maju tower, tak beli pa pon, just merayap buang masa and cuci mata. haha, tapi the day before aku merayap sorang2, aku keluar bertemankan kak yaya, seorang kakak waktu matrik aku dulu. N another about the day aku jalan2 dengan kak yaya <modus operandi keluar dengan dia adalah pergi cari bank islam kat imbi. sebab berteman, taktaw jalan>, her boyfriend, suddenly jelez. haha... ckup tak tahan nk gelak... dengan aku pon nak jelez... urghh... last2 pergi la jumpa insan tersebut, n come to sense theres nothing to be jelez coz aku duk pggl gf dya kakak! haha....the sad thing is, aku xsempat nak bergambaq ngan k.yaya, kot la nk da memory...haha

N another things best about that so called midsem break is that i got to meet and stayed in my friend house in uitm syah alam. modus operandi, saja syiok2 nak g tengok tempat si dia memandangkan dia jer nak kena datang kl semata2 nk hangout ngan aku ataw aku ajak dya jalan. so it's actually an experience for me. tambahan pula aku dah berani skit pergi jalan2 nie <my family should be worried cause i can become a kaki jalan/merayap after this>

BUT there is some complication about when i can go to his place. tapi alhamdulillah, syukur kepada ALLAH, masalah tuh dapat diselesaikan, jadi kami bertemu di midvalley on that saturday. hehe, jumpa2 dya kira bersyukur gila, bersyukur la dapat jumpa kawan baik! tapi waktu berjumpa tuh agak down skit, jumpa2 truz kena paku a.k.a tegur. tegurannya adalah:

weyh baju nie lagi, xdak baju laen dah ka. japg p beli baju laen

aku pulak cam terpana, terpempan dan terkejut. tapi, aku trima teguran tersebut, mmg patut pon kena, aku pakai baju sama yang aku pakai from our last encounter.haha... so menuju la kami ke midvalley menuju kearah cinema and kedai makan. aku sebenarnya nak tengok citer laen, tp memandangkan dya nak tengok citer Immortal, aku terima jelah. hehe... last2 everytime da scene bunuh, mula la aku amek paket tisu aku cover mata... urghh, aku tak suka tengok adegan bunuh membunuh nie, takut. haha, mesti da diantara kalian kata, takkan doktor takut ngan darah. darah org kena bunuh n darah pesakit benda yang x sama... surgery and killing a human being is not the same thing eventhough during surgery we might kill that person... so tengok jelah scene mana bleyh tengok.

before tengok movie, kami nak g makan... sebenarnya aku dah janji nak belanja dia makan n tengok wayang. so time nak beli makan dia request la macam2, aku xkesah koz aku dah janji. so bila sampai ja tempat2 tertentu yang nyatanya mahal, seperti kenny rogers, secret recipe, pizza hut n etc, dya tetiba xnak, kata takut habiskan det aku... woii, aku dah janji, akan aku tunaikan, insyaALLAH. tapi last2 dia pilih McD... aku okey ja... bersyukur gak dapat kawan cam dia yang memahami.

so then, after the chaotic day at the midvally, kami menuju ke rumahnya di kolej jati di uitm syah alam. dapat juga aku mengenali rumatenya yang mengganti tugas aku yakni rumate dia time matriks... hehe...

that night, aku n dia g i-city... muhahaha, teringin sangat aku nk g i-city, alhamdulillah aku dapt jua pergi,selepas dok dengar dari kawan2 'keseronokan' pergi.... so jadi le sekejap photogedik kat sana.... klik3.... hehe... the best thing other than bergambar, da reptile exhibition, menunjukkan ular, biawak, gecko... tokek pon da.... crocodile n kura2 gergasi n tungtung pon ada jugak. pergh mantap malam tuh... kwn aku tuh ja duk geli geleman...haha.. well. when one is an animal lover always an animal lover...

malam tuh aku tidor di rumah sahabatku... wah kenangan dan memori di matriks kembali menerjah minda... memang xkan dlupakan malam tuh....huhu....

the next day, aku gn dia brjalan around syah alam ditemani oleh kakak dia, kak diba... hehe... seronok jugak bersembang ngan kak diba, tambah2 dia tuh seorang peramah. jeng3... the best thing dok dengar depa sembang ganu...haha aku sorang jelah duk kecek kedah...muhahaha...boleyh paham koz stahun duk ngan dak ganu, bohong sangat kalu tak reti.... memandangkan kawan aku nak beli baju, aku pon p teman dia... tegurannya sehari sebelum masih fresh g... aku try tengok2 baju yang 'mampu' dibeli, tapi hanya mampu pandang ja... bukan takdak duet, tak reti nak pilih.... huhu... last2 xbeli, dia ja beli....

kalian sedar x???

dari tadi g aku duk sebut kawan saja, nama tak diberi... hehe... nama dia sebenarnya adalah hariri... hehe... dia lah kawan aku waktu aku susah dan senang, time suka dan duka, dan time takdak duet ngan da duet...haha... but mainly, he is the type of friend that one could count on. memang dia lah orang paling sabar dan baik bagi aku.... hehe... beliau sekrang belajar chemical engineering kat uitm,syah alam... bayangkan budak medik kwn dgn budak engineer.... haha... sepanjang aku berada di rumah dia yang diduduki oleyh  6 engineering student, aku dapat bezakan prangai dak engine and dak medik...muhahaha...perbezaan tersebut, pandai2 la kalian buat xperiment....
















*sorry about the pictures.... tak reti nak edit.....

No comments:

Post a Comment