Wednesday, December 28, 2011

~Learn Something From Your Life~




 Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

 

Alhamdulillah, sudah siap satu perjuangan... hehe... dah selesai eom 3 which is module membrane n receptor. Hehe... setelah bertarung ‘maut’, bersengkang mata, menangis meroyan sebab tak paham, gila2 study pharmacology and physiology, last2, aku concludekan nak hafal drug2 dalam pharmacology ja.... dan last2, muahaha, memang cukup xboleyh belah, hanya keluar 10% ja pharmaco, yang laen suma physio...

Terbaek kan.... very terbaek....

Haha.... habis ja EOM for membrane n receptor, datang la module yang baru, which is metabolism... haha... nk kena taw metabolism of carbohydrates, protein n fatty acid... ZZZZZ... aku seriouzely xpaham apa Dr cakap kat depan lecture hall tuh... ternganga luas ja time lecture.... Cori cycle n Kreb cycle pon dh ak lupa... huhu...

An again, terbaek.... the most terbaek.....

Hidup aku memang terumbang-ambing.... menarikkan hidup aku....

Yes... yesss.... yezza.... cukup menarik....

Hehe... as a conclusion, aku melarikan diri dari dunia KTSN dan dunia UKM.... aku cuba memisahkan diriku dari dunia aku duk sekarang dan berhijrah sekejap beberapa jam ke tempat laen... tempat mna, hehe, sahabat2 aku pon xtaw n still wondering....

Yup2, memang best petang tuh... the very best... i got to revisit my matric life n my high school life... aku sekarang memang merindui zaman2 kanak2 ribena ku... yup, matric n high school life ak memang ak bleyh katakan zaman kanak2 ribena koz mmg nampak clear ak xmatang langsung... n bila mengimbas kembali, ak mampu ketawa dan menangis dalam waktu yang sama...

This b’coz, time tuh la banyak sungguh kenangan manis... very sweet memory... lebeyh manis dari gula... tetapi semanis kurma... huhu... naseb baek kwn2 ak da simpan gambar... bleyh ak tengok n renung puas2...
Yang bab nangis pulak, sebab ak bawu sedar n nmpk apa yg ak xsedar n xnampak seblom ini... but it is too late... too late to go back n change it... eh, mana bleyh kan...hehe... but masih boleyh imbas kembali n buat pedoman agar tak berlaku lagi... by means, not making history repeat itself...

Haha... nak dekat pukui 6.30 tuh, seyezly, ak xnak balik kolej lagi, rasa cam berat sangat kaki nk melangkah, apatah lagi hati yang kian berat... tapi, life must go on as people say... huuhuu... ak hanya mampu beroda sahaja... doa agar aku xbuat kesilapan yang lampau dalam masa depan.... doa agar dipermudahkan perjalanan hidupku... doa agar ak ditempatkan dikalangan orang yg beriman.... doakan senjata umat Islam...hehe.... dan berdoa agar doa aku dimakbulkan ALLAH...

Itulah comparison antara hidup ak sekarang n hidup ak zaman dulu... dulu, stress tuh skit n measurable... tp skrang, urghhh.... very high.... orang maybe xnampak (or maybe nampak), aku senyum, aku ceria ak happy, tapi dalam hati, huhu, hanya ALLAH taw...  comparison.... argghhh... really mizz my matric life n high school life....

Huuhuu, sabar2... sabar2... sabar jelah... itulah jelah yang ak bleyh wat... dan itulah nasihat sahabat2 aku... hehe...
huhu, dapat la aku belajar something about my life....muhasabah diri...

“Dan berapa banyaknya nabi yang berperang bersama-sama mereka sejumlah besar dari pengikut (nya) yang bertakwa. Mereka tidak menjadi lemah kerana bencana yang menimpa mereka di jalan Allah, dan tidak lesu dan tidak (pula) menyerah (kepada musuh). Allah menyukai orang-orang yang sabar.” – Surah Aali Imran : Ayat 146

No comments:

Post a Comment