Monday, July 29, 2013

~ Kawan + Exam + Tak Tidur~

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Best Wishes Upon You, And Blessing Upon You and Barakah ALLAH upon you

Apa khabar semua… sekarang dah masuk 20 hari puasakan… or is it 21… eh, puasa berapa hari pun tak sedar… ish3… sadis… sadis…

Yelahkan, sekarang otak duk fikir exam ja… sapa suruh fail final…

So sekarang, dah habis theory paper, actually dah habis khamis lepas lagi… for me la habis khamis sebab paper aku sampai khamis ja… jadi tinggal esok jelah, yaitu, OSPE (Objective Structured Practical Examination)…

Eventhough esok exam, comprising semua modul yang fail…

Tapi, diri ini terasa sangat malas…

Study memang study…

Tak tidur malam, tidur after subuh smpi 9 atau 10 pagi tuh memang masih dijalankan…

Entah, diri nie terasa sungguh malas…

Tengok! Waktu nie pon sempat lagi ber’blog…


Kawan Oh Kawan…

Aku kan kata aku tak tidur malam, tapi tidur siang.. sapa dapat tahan… aku pun jarang buat kerja gila camtuh… nak jadikan cerita dah 5 hari berturut aku tak tidur malam… malam-malam sebelumnya, aku tidur dari 12 sampai 4 pagi, ataw 4 pagi sampai subuh… tapi, minggu exam, tak tidur malam…

Nak jadikan cerita, hari ke 6 tak tidur malam tuh, kawan aku teman, dia takdak paper… untung badan lulus semua paper… memang mintak dia datang teman, sebab memang memerlukan seseorang untuk teman malam tuh… I need some company… aku nie bukan la forever alone sangat…

Entah kenapa, eventhough minum 2 cups of coffee, mata tetap mengantuk… tersengguk2…
<kalau mak tawu aku minum kopi, mati aku!>


Usaha jugak nak bagi mata terbuka, sebab nak study untuk exam… last2, terlelap jugak… paper petang ak dah study dah before 12 malam, cuma paper pagi tuh ja tak sempat sebab terlelap…

Elok jam 5 pagi, kawan aku kejut aku… aduh, waktu tuh memang mamai gila… sahur pun cam zombie… tak bermaya sangat…

After sahur tak tidur la, study sokmo… eventhough study cam zombie…

You know, aku bertawakal habis-habisan untuk paper harituh… sebab… huhu… tak leh nak jawab…

Rasa depan time tuh rasa cam gelap ja… huhu





“Tidak wujud ayat "gelap masa depan aku lepas nie"... Masa depan hanya akan gelap andai kita sahaja yang buta untuk lihat betapa cerahnya masa depan kita... Sesungguhnya setiap kejadian ada hikmahNYA dan ada menunjuk kekuasaanNYA... Sesungguh sebaik-baik perancangan adalah perancanganNYA...”
Speckie_Biru




Ayat yang direka sendiri, sebagai penaik semangat…

And the next day, aku sembang la dengan si peneman malam sebelumnya… ingat nak ajak dia shopping baju melayu… taw tak dia kata apa…

Even benda kecik camtuh pun boleh wat aku terharu…

Bila pikir balik, kalaulah aku kena repeat, hilang aku beberapa orang kawan… sedih kan…

Kawan-kawan duk kata, jangan mengarut, jangan duk pikir negative… aku bukan pikir negative, I’m just preparing myself… nak ke, hopes too high, and you ended up crashing hard… pastuh mula la wat drama sketsa semua… (eh cam bunyi cam aku ja…hehe)

Anyhow, I could only du’a for the best…

Apa-apa pun, perancangan ALLAH itu lebih baik dari perancang manusia… ^^


Simple ja blog kali ini... apa-apa pun it was a wonderful year with 2nd year medical student UKM batch 2012/2013...

Que Sera Sera

What Ever Will Be, Will Be

^^

JAZZAKALLAH KHAIRAN KASIRA

1 comment:

  1. faiz!^^ sama2 kiasu eah!=)) all the best utk ospe tmrw!=D

    ReplyDelete