Thursday, July 04, 2013

~Terkantoi~

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Best Wishes Upon You, And Blessing Upon You and Barakah ALLAH upon you 


Apa khabar semua…. Sihat? Alhamdulillah… Bersyukur sikit… kita sering lupa bersyukur nikmat kesihatan yang kita ada…

Result semester aku dah keluar… agak dah seminggu kot… Not bad la… I just fail 2 modules… Neuro science (otak dan urat nerve tuh) and gastrointestinal (perut)… Module endocrine (basically belajar hormon) dan reproduction (peranakan kot?) alhamdulilah lulus… that’s make it a total of 6 modules nak kena ambil paper ulangan… lagi 4 waktu sem 3 (2nd year 1st sem) yakni module cardiovascular (jantung), urinary (pundi kencing kot?), respiratory (paru-paru) dan medicine society…

Banyak gila!!! Member2 aku 1 atau 2 ja… huhuhu…

Tak pa… Semangat…



Terkantoi exam… tak lah… tajuk terkantoi nie bukan about my exams yang memang clear cut kantoi… tapi…

Huhu… lets enjoy the following conversation…

Emak   : Taw kan mak ngah masuk hospital?
Faiz     : Eh, bukan dah keluar dah ka?
Emak   : Masuk balik sebab (blah3)
Faiz     : Owh ye ka…
Emak   : Mak da terserempak sepupu hang, kak kat hospital. Dia ada lah cerita kat mak...
Faiz     : Cerita apa? (tak sempat mak nak abis cakap, aku potong… GELOJOH)
Emak   : dia tanya faiz okey ke tak… sebab faiz duk post kat fb macam stress ja…

ZAPP!!! Tetiba macam halilintar da kat background time tuh!

Faiz      : erk? Post stress? Sejak bila? Mana ada…(total denial, dengan mimik muka yang xreti nak cover)
Emak   : Dia adalah kata, faiz duk post cam kata faiz stress, sedih semua… mak kata jelah, dah faiz ambik medic, memang normal la tuh
Faiz      : takdaklah, memandai ja kak nie…
Emak    : tuh ayah dah sampai… jom…

Okey! Rahsia selama nie yang punya la aku duk cuba sembunyikan terkantoi dengan sepupu sendiri…

Jap, mesti blur kan… kepada sesiapa yang tidak mengenali diri ini, biar aku explain…

I’m actually a repressed and depressed person… caya tak? Nie kawan aku yang kata kat aku… kerja emo memanjang… kalau kat mukabuku atau twitter (sebelum nie deact tp buat balik, hehe) aku akan meroyan… in other words, kiasan terlebih sastera tuh yang dipost kat status facebook lebih kepada cara aku lepas geram…

Tapi kekadang, aku bukan emo sangat, aku suka baca novel… aku kaki and gila novel sikit… so sometimes ada jelah quotes yang agak menarik tetapi the essence of emotions in the quote tuh agak la emo… macam ‘even heroes bleed’ and adalah (dah lupa)

Aku actually, sometimes my words and action, especially muka yang keruh memanjang, tak reti nak senyum, they would say I’m kinda an emo, goth and depressed guy… ditambah pula dengan sikap suka bagi ayat emo kan, lagi la kan…

But, my family don’t know that… apa yang depa taw, aku budak yang boleh kata happy and satisfied with his life… percaya tak, masalah yang aku terima, tak pernah aku share ngan family, melainkan yang totally berat ja aku akan cerita… yang lain, sendiri tanggung la… kalau kat fb tuh, memang terus terang, aku memang buat status aku hidden dari family…

Tapi…

Aku terlupa ngan sepupu-sepupu aku… arghhh *facepalm*

Aduhai perlu ka bagitau emak aku?

Tak taw nak rasa apa… nak marah, orang ambil berat pasal kita…

Tapi, dah terkantoi… mak and ayah taw aku duk kerja meroyan kat facebook…

And, terkantoi la, aku agak sometimes stress and unhappy...

Huhu…

aku memang tak suka parents aku taw aku stress or apa yang sewaktu dengannya, sebab depa akan over reacted trying to make me happy... sometimes it worked, sometimes it just increase my stress level

Benda dah jadi, malas nak pikir… dengan gaya respond mak aku towards statement sepupu aku pun nampak cam mak aku dah taw aku akan react lagu…

No wonder la, all of a sudden kena bomb dengan advice “apa yang penting,be happy with your life”… ada ketam disebalik karang rupanya...

Xnak ar udang disebalik batu… ketam sedap lagi….

Hehe… yang tuh jelah nak share… jumaat aku ada clinical booth, tapi dengar cerita aku kena handle part lain memandang tenaga kerja kurang… sebab ada kelas ulangan on that day, so banyak orang tarik diri… aku tak sampai hati pulak nak buat lagutuh kat member… kesian la pulak… dia suruh aku pergi kelas memandangkan aku 6 paper… tapi, takpalah, aku boleh ja jumpa lecturer in my free time…

Pastuh sabtu, geng kanak-kanak ribena nak pergi mandi air terjun… mungkin jadi mungkin tak… tengok la nanti aku post…hehe… ^^

Perghh… 2 hari la tak study kan… tak takut? Entah, aku jenis fikir dua hala… the positive and negative…

Kalau yang positive berlaku (yakni aku lulus dan move forward ke clinical) Alhamdulillah..

Kalau yang negative (yakni aku gagal dan ulang tahun) Alhamdulillah gak sebab, aku masih boleh mengulang dari kena buang…

Dalam setiap ujian, kalau kita tak cuba mencari hikmah yang memang tersembunyi, memang kita akan nampak keburukan sahaja…

Where’s there is a shadow there is light… if there is not light, how would shadow formed? Right…

Pray for me
Pray for my friends
So that we achieved success
In this life and the life hereafter
And fill our hearts with Taqwa and Hidayah


Jazakallahu Khairan Kasira

No comments:

Post a Comment