Monday, December 30, 2013

Berpijak Di Bumi Realiti


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Best Wishes Upon You, And Blessing Upon You and Barakah ALLAH upon youl



Berpijak di Bumi Realiti


Bila akan ku berpijak dibumi realiti
Masih terpenjara di alam mimpi
Berbicara akan daurah
Akan usrah dan  halaqoh
Berbicara akan keluarga
Bukan keluarga darah
Tapi keluarga ukhuwah
Rasa semakin jauh, semakin sepi
Semakin terasa kehilangan mereka dihati

Bila akan ku berpijak di bumi realiti
Sedar diri ini masih lemah
Iman yang senipis bawang
Kemana perginya istiqomah
Kemana perginya thabat
Kemana perginya kefahaman

Ku sedar diriku masih Islam
Tapi dimana cahaya Islamnya
Dimana cahaya imannya
Dimana cahaya hidayahnya
Kesedaran itu sentiasa ada
Tapi sadisnya
Tindakan itu sering tiada

Bila akan aku sedar
Bila akan aku sedar dari mimpi
Bila akan aku jejak
Bila akan aku jejak bumi yang realiti
Aku dipenjara dunia
Aku dipenjara mimpi
Sadis kerna aku masih didalam penjara
Bilamana kuncinya di tangan sendiri
Bilamasanya akan aku berpijak dibumi realiti

No comments:

Post a Comment